Rekryteringsprocessen

Vad händer när du har sökt ett jobb hos oss? Här ger vi dig en överblick på hur vår rekryteringsprocess ser ut generellt.

Ansökan

När du har skickat in din ansökan kommer du att få ett automatiskt bekräftelsemejl inom ett dygn om att vi har mottagit din ansökan. Mejlet är endast en bekräftelse och går inte att besvara. Genom att skapa ett konto i samband med din ansökan får du enkelt en överblick över dina sökta tjänster och kan även redigera dina uppgifter så länge annonsen är sökbar.

Urval

I de flesta rekryteringar går vi igenom ansökningarna efter ansökningstiden löpt ut, men det förekommer att vi även arbetar löpande med urvalet.

Vid urval utgår vi alltid ifrån den kravprofil vi satt upp för den aktuella tjänsten. De kandidater som då matchar kravprofilen bäst kontaktar vi genom mejl eller telefon och bjuder in till en intervju. Skulle det vara som så att du inte är en av dem som gått vidare i processen kommer du att få ett mejl av oss. Givetvis skickar vi det så fort vi kan då vi vet hur det är att vänta på svar.

Har du inte fått någon återkoppling av oss är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig kontaktperson som du hittar i annonsen.

Intervju

Är du en av dem som gått vidare i rekryteringsprocessen har du nu fått ett mejl eller ett telefonsamtal från oss där vi bokat in en intervjutid och gett dig all praktisk information som du behöver. På intervjun kommer du antingen att träffa rekryterande chef eller en rekryterare och vi träffas antingen i Centrumhuset, den aktuella arbetsplatsen eller digitalt.

Referenstagning

Referenstagning sker i alla våra rekryteringar och vi kontaktar alltid minst två referenser som du har angett. Vi ser att minst en av referenserna bör vara nuvarande chef eller en tidigare chef och det är viktigt att du har varit i kontakt med dem innan vi hör av oss till dem.

Registerutdrag för olika verksamheter

För att arbeta i vissa av våra verksamheter behöver du uppvisa registerutdrag från polisen. Det visar du i samband med eventuell anställning. Brevet öppnas av rekryterande chef om du blir aktuell för anställning.

ID-kontroll

Vid en rekrytering behöver vi säkerställa identitet på dig som söker. Giltiga ID-handlingar är ett svenskt pass eller ID-kort som utfärdats av polisen. Om du inte kan uppvisa det, behöver vi se arbetstillstånd.

Anställning

Det här är sista steget där vi gör en samlad bedömning utifrån alla delar i rekryteringsprocessen. När vi har en slutkandidat klar ringer rekryterande chef och erbjuder tjänsten. Tillsammans kommer ni överens om startdatum för anställningen och skriver under anställningsavtalet. Varmt välkommen till Götene kommun!

Om du är en av de kandidater som varit på intervju hos oss kommer du bli kontaktad oavsett om du blivit erbjuden anställning eller inte.

Relaterade sidor

Var det här informationen du sökte?


För att vi ska kunna hjälpa dig hitta rätt behöver vi kunna kontakta dig.
Hur vill du bli kontaktad?


Tack för att du hjälper oss!