Publicerad klockan .

Information till dig som har trygghetslarm - byte av larm under januari och februari

Under januari och februari kommer Götene kommun att byta ut trygghetslarmen som finns ute i hemmen. Utbytet är helt kostnadsfritt för dig som har trygghetslarm.

Bild på en larmsändare samt en hand med en larmknapp runt handleden.Förstora bilden

Den nya larmsändaren och larmknappen har ett lite annorlunda utseende mot tidigare larm.

Under 2024 har en ny upphandling skett av trygghetslarm och det innebär att alla kommuninvånare som har trygghetslarm hemma kommer att få det utbytt. Vi beräknar vara klara med alla byten innan sista februari.

Bytet av trygghetslarm är kostnadsfritt.

Boka in tid

Sektor omsorgs Lås- och larmgrupp kommer att ringa till dig som har trygghetslarm för att boka tid för besöket. Den som ringer kommer presentera sig med namn och att personen ringer från Lås och Larm – Götene kommun.

Våra installatörer heter Alexander, Kogo, Annica, Eva, Monica, och Andreas.

Byte av trygghetslarmet

När någon från Lås- och larmgruppen är hos dig så ska de göra detta:

  • Identifiera sig med sitt tjänsteid-kort
  • Ta bort ditt gamla larm
  • Installera ditt nya larm
  • Provlarma tillsammans med dig så du kan känna dig trygg med att det fungerar
  • Ta med sig det gamla larmet när de går.

Kontakt

Har du eller dina anhöriga frågor och funderingar kring detta så kan du kontakta vårt medborgarkontor för dina frågor.

Telefonnummer: 0511-386000

Eller maila till Lås- och larmgruppen.

Mail: it-omsorg@gotene.se

Var det här informationen du sökte?


För att vi ska kunna hjälpa dig hitta rätt behöver vi kunna kontakta dig.
Hur vill du bli kontaktad?


Tack för att du hjälper oss!