- Du är här:
- Startsida
- Näringsliv och arbete
Gammal nyhet
Den här nyheten publicerades och är kanske inte aktuell längre.
Publicerad klockan .
Handlarna i Götene satsar på att bli bättre
-Jag tror att den här kursen kan ge handlarna i Götene värdefull kunskap som de tar med sig hem till sin egen verksamhet som på sätt kan bli ännu bättre, säger Johan Olofsson i Handelsutvecklingsprojektet.
-Det är extra spännande att så många verkligen tar tillfället i akt och kommer när vi satsar på den här typen av utbildningar, fortsätter han.
Kursen är indelat i två kurstillfällen:
Kursdag 1:
Torsdag 14 april klockan 18.30-20.30 på Taste
Tema: Kundbemötande / Kroppsspråk / Påverka andra Under de första 90 sekunderna av ett möte med en ny kund bildar de 90 % av sin uppfattning om oss som person och om företaget. Hur avläser de ditt kroppsspråk och vad säger deras kroppsspråk dig? Kunskapen om vilka signaler vi sänder ut till våra kunder, är av största vikt att ha för att vi ska förstå hur vi blir uppfattade. Vad gör att kunden känner att han får bra kontakt? Vad krävs av dig vid första kundkontakten?
Kursdag 2:
Torsdag 5 maj klockan 18.30-20.30 på Taste
Tema: Kundservice Vad är service för kunden? Vad kan du hjälpa kunden med? Hur kan du underlätta kundens tid hos er? Kan vi göra något utöver det "normala" — det lilla extra? Vårt mål — få kunden att återkomma — vinst! Hur når vi dit?
Kicki Eldh har bland annat samarbetat med kända varumärken som Esprit, KappAhl, Liseberg Gäst AB, Specsavers, Wettergrens, Handelsbanken, Svensk Handel, Kårlins väskor, Johanssons Skor, Kaffekompaniet, Lerums sportcentrum, Strömma/Nya Älvsborgs fästning/Paddan, ICA Kvantum och Göteborgs Stad Idrott & Förening.
-Vi vet att handlarna i Götene har en hög servicenivå, men jag hoppas att den kan bli ännu bättre efter den här kursen, avslutar Johan Olofsson.
Mer information:
Johan Olofsson, Handelsutvecklingsprojektet i Götene
Telefon: 070-620 72 59
Dela
Var det här informationen du sökte?
Tack för att du hjälper oss!